fredag 10 juni 2011

Gutterballs (2008)



Bowlande idioter börjar bråka under ett spel. Lisa (som tycker det är hur kul som helst att bowla utan underkläder) tröttnar och släpper ett bowlingklot på irritationsobjektet Steve's fot. Slagsmål uppstår och de blir utslängda från bowlinghallen. Lisa glömmer sin väska och smyger in för att hämta den. Där stöter hon på Steve och hans polare som våldtar henne en efter en till dålig 80-tals musik.
Dagen efter kommer de alla tillbaka till bowlinghallen som om ingenting har hänt. Vad de däremot inte vet är att de inte är ensamma. En mördare med en bowlingväska som huvudbonad och käglor som vapen gör livet surt för dem. Allt eftersom personer börjar försvinna en efter en börjar mystiska dödskallesymboler dyka upp på poängtavlan bredvid namnet BBK. Vem är denne mystiska BBK och var tar alla bowlingspelare vägen?

Gutterballs är en hyllning till slasherfilmen från 80-talet och måste vara den första som utspelar sig helt och hållet i en bowlinghall. Det kunde blivit riktigt bra. Det här är dock smörja. Skådespeleriet är på porrfilmsnivå och den ena karaktären är störigare än den andra. Enda anledningen till att jag satt kvar och tittade var att jag önskade livet ur dom på så brutala sätt som möjligt. Med undantag för 69an mordet är resten av morden oinspirerade och tråkiga.
Gutterballs försöker vara så over the top som möjligt genom att visa könsorgan och brutala mord, men misslyckas totalt. Jag trodde aldrig att svordomar skulle irritera mig i en film. Här är det dock det enda dialogen består av och det blir bara patetiskt och töntigt.
Ryan Nicholson har vuxit till något av en kultfilmsregissör i vissa kretsar och denna film är en av anledningarna. Jag förstår det inte för han besitter inte kunskapen att skapa bra film, inte ens en simpel slasherfilm. Jag gillar dålig film men det här är ren jävla skit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar