måndag 30 maj 2011

Hard to Kill (1990)


Hard to Kill är Steven Seagal's andra film. Här spelar han Mason Storm, en polis som snubblar över bevis för korruption inom poliskåren och politikervärlden. Hans fru blir mördad och själv hamnar han i koma.
7 år senare vaknar han upp. Med hjälp av en snäll sjuksköterska och kinesiska örter, tränar han upp sin kropp och sitt sinne för att komma i form igen och hämnas på dem som mördade hans fru.

Seagal kan vara mannen med sämst klädstil och fulast frisyr av alla actionstjärnorna från 80 och 90-talet. Detta är standardaction med svajande gitarrer och blippande keyboards som soundtrack. Seagal’s specialitet är att bryta av armar och ben på sina fiender. Det är dock underhållande tidsfördriv om du som jag är svag för actionfilmer från denna tidseran, dessutom är det en av de få tidiga Seagalfilmer jag inte såg som tonåring. Den första filmen jag såg var Out for Justice, då tyckte jag att han var det fräckaste jag sett på film. Nu, snart 20 år senare är han inte så fräck längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar